Oudervereniging
Goede contacten met ouders zijn van groot belang voor het Sophianum. Een moderne middelbare school staat immers midden in de maatschappij. Door een open contact met de ouders kunnen zij voor ons een klankbordfunctie vervullen. Van hen horen wij wat goed gaat én wat beter kan. Daarom zijn alle ouders/verzorgers van alle leerlingen bij aanmelding automatisch lid van onze oudervereniging.
Het bestuur van de oudervereniging heeft overleg met de schoolleiding. In het begin van het kalenderjaar houdt de oudervereniging een jaarvergadering. Hiervoor worden alle ouders uitgenodigd. Op het programma staat steeds een actueel onderwerp dat interessant is voor ouders van opgroeiende middelbare scholieren. In het huishoudelijk deel van de avond legt het bestuur verantwoording af over alle activiteiten van het afgelopen jaar.